Monday, May 23, 2016

Beli buku online di Bookcafe.com

Hai assalamualaikum. Alhamdulillah hari berpantang ke 40 hari dah tiba. Orang kata kira dah tamat hari berpantang 40 hari tapi saya buat extra sampai 44 hari untuk beepantang. Jadi citer pasal berpantang, tak boleh nak keluar tapi teringin sangat nak pergi Pesta Buku di MAEPS, Serdang. Ternampak iklan di facebook - Bookcafe.com.

Pada mulanya saya cuma nampak iklan tu, "Menarik ni...promosi dan buku affordable.."
Tak ada rasa nak membeli lagi masa tu. Kemudian, seorang demi seorang post di facebook mengenai pesta buku tu. Sekali lagi hati teringat balik Bookcafe.com dan banyak kali ada di newsfeed.
Saya akhirnya beli buku secara online di Bookcafe.com sebanyak 2 kali sebenarnya. Kali pertama log in dan berjaya memilih beberapa buku yang nak beli. Tiba masa untuk buat payment, ada masalah dengan log in - password lupa!!!

Terpaksa buat puchasing kali kedua. Disebabkan mahu membeli, niat dihati...
"Kalau ini rezeki aku untuk beli, aku beli..."
Kali ni, ada beberapa buku tak sama dengan pertama kali log in tempoh hari. Semestinya frust - terlupa nak masukkan The Other Side of Coin dan beberapa buku lagi. Ada jugak dah habis stok bila nak beli kali kedua. Tu tak ada rezeki.

Alhamdulillah berjaya beli dan dapat email untuk self-pick up. Alamak!! Suami tak boleh nak pergi ambil dan tak ada back-up siapa boleh tolong ambilkan. Gagahkan hati email balik kat Bookcafe.com dengan menyatakan saya tak dapat ambil kerana berpantang. Hari yang sama jugak, dapat response (waktu tu hari Isnin). Hari Rabu pada minggu yang sama, saya dah dapat semua yang saya order. Terbaik!!! Effisyen dan teratur.

Okay la dah cerita banyak ni, anak pun dah tidur... Saya nak sambung baca buku "I Moved Your Cheese"


No comments:

Post a Comment

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post