Tuesday, December 30, 2014

Dah lama tak check gigi

Hai semua.. Ni nak cerita pasal pergi check gigi kat klinik kesihatan Juasseh. Ni semua berlaku tanpa dirancang. Mulanya pergi sebagai penjaga tapi dah alang-alang buat terus la kan.. Bila lagi ada kesempatan nak buat check up gigi. Ramai tak pandang serious dengan penjagaaan gigi. Kepada kakak, abang, pakcik, mak cik yang jarang buat check up. Saya sarankan supaya lakukannya. Yang kita pandang remeh itu lah yang akan menyusahkan kita kelak.

Saya buat check up sekali dengan scalling dan polish.. Ikut kan aje apa saranan doktor. Terima kasih yea doktor :)

Hasil taip,
Anisa Anuar

Saturday, December 13, 2014

Let's make friends

Most of us don't know how to start to make  friends and this is how I do it. Look simple and just nice.

The first conversation start at pantry. We both make our own breakfast. I drank coffee and Yvonne just took hot water. She suddenly saw how I was handling my cup. Looks hard to hold because my cup don't have holder. I told her it's a bit tedious for me especially when I pour hot water.

A few days later, I have received paper cup to wrap around my cup with notes. That's so sweet of her. Even we just give that to a person, the impact who knows.

Mission : make more friend whenever I can. And so are you!!!

Ibu Maira's Dairy : Mainannya dimana-mana

Hi semua. Cerita kali ni Nisa nak cerita pasal mainan Maira yang ada dimana-mana je. Depan TV, bilik tidur, bilik mandi pun kadang-kadang a...

Cerita Panas Blog Minggu Ini