Saturday, January 12, 2013

Kisah Benar : Cinta Muka Buku


Assalamualaikum semua... kali ni post nak mengisahkan sebuah percintaan yang saya sendiri tidak sangka betul berlaku dalam hidup saya. 
Kisah mereka ala-ala dalam lirik lagu Cinta Muka Buku dari Najwa Latif. 
Saya meupakan 'mutual friend' kepada pasangan mempelai ini.. 
Alhamdulillah, kini mereka sudah pun bergelar suami isteri.. 
Kisah mereka bermula si gadis menemani ku unutk membeli makan malam..
lalu terserempak dengan si jejaka ni..

lepas bertemu selama kira-kira 3 minit,
saya bercadang untuk suggest friend si jejaka tadi kepada si gadis ini..
Dengan pantas masa berlalu, mereka menjadi kawan..
kemudian terus bertunang dan akhirnya kahwin..
gara-gara kisahnya, ramai mahu saya jadi 'match maker'
tapi saya menolak kerana...saya tidak berani mempertaruhkan dan mempermainkan
perasaan seorang kawan..kerana ianya pernah terjadi pada sahabatku dahulu..

bila disuruh match maker kan...saya hanya berkata,
"pertemuan itu bukan la sengaja..mungkin itu cara Nya mempertemukan jodohnya.."

Moga kalian bahagia sampai ke anak cucu..
Bila melihat kalian, kadang-kadang rasa geli hati..
kena si jejaka itu sahabat bersama satu badan uniform dan
si gadis itu...merupakan sahabat ku di universiti..

10 comments:

  1. wahhh! adakah ini dikatakan jodoh..hehe..amin

    ReplyDelete
  2. wahh..match maker rupanya..meh kenalkan sorang calon kat saya..:p

    ReplyDelete
  3. saya pon match maker jugak ^^

    ReplyDelete
  4. kadang2 daripada blog juga kita boleh ketemu cinta kan?hehehe.

    awak tolong matchmaker kan saya dengan neelofa boleh?hahahaha

    ReplyDelete
  5. cinta muka buku.... mungkin menjadi ...mungkin tidak... tapi kuasa Allah kita tak tahu kan....

    ReplyDelete
  6. nice day :)
    hargailah hari kemaren,
    mimpikanlah hari esok,
    tetapi hiduplah untuk hari ini.
    bagi-bagi motivasinya yaah...

    ReplyDelete
  7. moga kawan anisa bahagia hingga hujung nyawa... :)

    ReplyDelete
  8. wah...mmg dah jodoh diorg tu...apa2 pun semoga kekal hingga hujung nyawa...

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post