Sunday, August 14, 2011

"dulu saya pengumpul sijil...."

salam semua...hari ini saya nak buat entry pasal sijil,sijil dan...sijil
dulu time sekolah memang tu penting sebab nak masuk sekolah asrama
sebagai tanda kita ni aktif time sekolah
bukan kita datang ke sekolah semata-mata study 24 jam (hiperbola giler)
dulu saya juga memang kalau boleh semua nak masuk
tak kisah habiskan masa,tenaga, dan duit..
terus-terang time sekolah boleh kita nak kumpul sijil
tapi time universiti, sijil tu tak menentukan apa-apa
pada masa yang sama tengok jugak sijil macam mana...
kalau macam kawan saya budak network,perlukan CCNA(tak sure nama panjangnye)
tu lebih pada pengiktirafan ke arah profession
kalau dalam sijil dalam bentuk penyertaan..not so much
apa? untuk time kerja nanti? ye ke majikan akan mintak?
not really..diaorang mesti tanya "pandai buat kerja tak?"
ni entry saya buat untuk ada kawan saya tanya semalam..
saya cuma harap dia tak pressure kan diri dia nak kejar sijil
tapi kalau nak tahu macam mana nak bekerjasama, buat event,
dapatkan kenalan sangat boleh sepanjang alam universiti..
involve kan diri dalam banyak program, berkomitmen bila bekerja
dapat asingkan masalah kerja dan peribadi
bagi pendapat saya, kalau kita hanya nak kumpul sijil semata-mata
kita tak akan belajar apa-apa...
bila dapat kerja,buat dengan rela hati.. banyak kan boleh belajar
kalau nak belajar benda-benda ni, sama-sama kita belajar
saya pun banyak benda lagi yang tak mahir..
apa pendapat korang? (^_^)

No comments:

Post a Comment

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post