Monday, July 04, 2011

kebanyakkan orang...

baru-baru ni saya mengikuti 'Lawatan Intergrasi'
siri Utara dan Timur (paling latest)
tujuannya utk memberi pendedahan pada khususnya pelajar diploma tentang
apa kursus yang ditawarkan di peringkat Ijazah di bawah Fakulti Sains Komputer dan Matematik
kebanyakkan nya akan cakap
"alarh ada calculus utk course math..xnk la"
"programming?? tobat xnk amik lagi"
"susah la course ni"
"mengira?? no way..."
"statistik?? susah kot subjek tu"
sebenarnya banyak lagi tapi tak teringat dalam akal ku
kalau semua susah...apa la guna nya belajar
kalau semua benda senang,baik tak perlu ada nya institusi utk belajar
kadang2 saya sendiri rasa sedih,sebak sebab ada yang cakap macam tu
tapi nak buat mcam mana....
bila seseorang tu tak berminat,alasan ada jalan nye
bak kata senior aku dlu dan aku pegang kata2 dia sampai sekarang
"Alasan satu penipuan terancang"
kalau tak minat tu,xpe la..maknanya korg taw mne kelemahan korg
tapi jgn la down kn orang yang eager (bersemangat) utk buat sesuatu yang baru.
kalau macam tu time nanti korang apply kerja cakap macam ni pada bos
"Bos,susah tak kerja ni?"
rasanya apa bos korang akan cakapkan..
"belum dapat kerja dh demand macam ni.."
"kerja nak senang je..konfirm nak gaji tinggi"
saya rasa la..pendapat saya sendiri
andai kata apa yang saya katakan ini salah,sila betulkan saya
saya akan terima dengan hati yang terbuka..

3 comments:

  1. btol jgn nisa....xde yg senang ...bak kata pepatah bersusah susah dahulu bersenang senang kemudian kn...skunk mne ade zmn nk mudah sume....nk udah p mudah.com la...huhuh

    ReplyDelete
  2. hehehe...tah la...xtaw nak ckap pe..ni pun utk peringatan diri sendiri jgk

    ReplyDelete

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post