Wednesday, March 30, 2011

perkara yg akan membimbangkn aku adalah...

time assignment+projek berlambak..lebih2 lagi dh nk exam...projek knfm nk kne siapkan..sejujurnye aku ckp..sem ni bru aku rse wat assignment tu sambil2 aku belajar...bkn just setakat nk siapkan dan dapat carry mark. dah pun kata group work kn...so penat sama2,paham sama2..tu lebih bermakna.. Once sorg dlm group kita yg sleeping partner mule la ada konflik dan sebagainye..bagi aku melalui wat kn projek ni kita dpt develop soft-skill kita,project-management.. "Work as a team", "There's no 'I' in team" itu semua bru semester ni aku rasai dan hayati. Bile kita dalam satu kumpulan,elak bercakap serta mengungkit kelemahan orang lain(utk aku jgk,,muhasabah diri) tapi kita sebagai kawan seharusnya membantu dia utk jd lebih baik dari hari ke hari..dari xpernah turun utk discussion,dia turun.. kenal perangai kawan2 kita. terima dia seadanye. contohnya, kalau kawan kita tu jenis yg slow buat kje..buat follow-up selalu so dia x ketinggalan. jgn blame dia totally..kalau perlu beri teguran,pe la salahnye...tapi ada cara..mengikut bersesuaian dengan orang tu... Yg aku perasan la kn..kalau perempuan nk tegur perempuan xle sgt...terutama kalau jenis yg cepat sentap..bahaya2 nnt boleh buat gaduh..aku bercakap melalui pengalaman aku sendiri...so,,mmg perempuan adalah jenis yang suka simpan kat hati lama2 sampai jadi daki...hehehe
setakat ni je la nk tulis..


"Susah dan senang harungi sama-sama.. back-up one another..jangan menjatuhkan orang lain"


sekian
-a.n.a-

No comments:

Post a Comment

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post