Sunday, February 27, 2011

projek pertama

Ini adalah projek pertama kali aku buat. Aku rasa bangga sebab projek ini mendapat sambutan dari kelab inSTATS. Antara liku-liku yang aku hadapi pada permulaan menghantar proposal kapada dekan nak approve kn...bermula lepas aku pergi Kursus Pengurusan Organisasi pada 8-12 Disember 2010. Pada masa itu jugak,kami decide nk wat event ni.. so,aku diberi tanggungjawab untuk buat proposal. pendek citer,proposal ni kne reject 2 kali..yg kali ketiga bru approve. mmg terbaik la. first time, rse kne wat follow-up,wat call dgn pihak fakulti dan Bait al-amin(thanks pd intan,dia yg byk contek dgn org sne). the proposal totally approve end of january..

mse dh approve,ari tu jgk cari peserta 50org. wat promotion kat post,anta msg. mcm2 medium aku gne. ttbe last minute, budak part 3 dgn  xle nk join sbb ada modul. Mse tu try positif kn diri.. just pikir,kne cri ramai lg peserta. Xpe2 ada la hikmah sebalik ni.. minggu b4 nk g, siyes mcm2 aku kne setel. Mmg la penat tp bile aku renung2,puas sgt2...

Tarikh: 18-20 febuari 2011
Tempat: Bait al-amin,Parit,Perak

Hari nk pergi tu (18 febuari) kumpulkan sumbangan untuk anak-anak yatim. Bertolak dari Shah Alam lepas solat Jumaat. Tiba kat Bait Al-amin pkl 8.30mlm. kalau nak citer pe yg kami buat mse kat bas xde menda la sgt. Just wat briefing awal aktiviti. okay sampai je kat sana, adik2 kat sne tggu kami datang.. mereka xmakan malam lagi semata2 nk tggu kami.. terharu sgt2...malam tu ada la skit pembukaan,ucapan2 lepas tu start buat ice-breaking dengan adik2 ni... malam tu jgk, aku dpt mcm2 gelaran: Kakak Ragbi, Kakak raksasa.. masa tu la time aku mendekatkan diri dgn bdk2 ni.. Penat jgk layan budak kecik..hahaha kat tempat tu ada 25 lelaki,15 perempuan. Umur adik2 ni dlm 4 tahun hingga 17 tahun.

19 Febuari, pg2 senaman pagi la kn...dptkn mood pagi..lepas tu breakfast sama2.. start pkl 8.30pagi, wat gotong-royong sekitar sana. mula2 lepaskan bdk2 ni..basuh kasut, kemas bilik.. yg fasi2(bdk2 inSTATS) tlg adik2 kemas pe2 yg ptt. ada jgk tlg siapkan kerja sekolah. time tu rse masa btol2 terluang dan rasa lebih rapat dengan adik2 sana. Aktiviti lepas tu, buat aktiviti berkumpulan. Lepas Zohor, adik2 laki punyer la pujuk aku dgn kak odah, nk tgk movie. "Kak...Please2 bagi la kami tgk citer...Kejap je..Nak crow zero"
mse tu mmg la serba salah..tp atas dasar bertimbang rse,,bg la tgk citer tu sekejap. Lepas tu sambung la lg aktiviti dgn diorang.. Mse tu la tgk bdk2 fasi dgn adik2 ni rapat. Aku selaku ketua projek,rse siyes mcm "yeahhhh misi aku tercapai"
Petang tu, adik2 ni bawak kami ke bendang....permandangan yg jauh lg best dr bangunan2 tinggi,penuh dgn kreta2.. rse tenang sgt..permandangan pun cantik sgt2..kat situ,biasa la...tangkap gmbr la kje nyer...xpe2..bg je...releasekn tension hehehe..siap men lumba lari dgn bdk2 ni..
malam nyer...perghhh LDK lg..aku ddk belakang tabir la time ni...mmg dr awal,kje memantau je...hehehe

20 Febuari..last day,  pagi2 tu men la dgn adik2 ni...hidupkan mood happy sbb biasa la nnt dh nk balik mesti sdey...aah betul sangkaan aku...aku nanges beb...xtahan...sebak2...
aku wat pantun b4 balik tu...hehe "pagi2 makan oreo, akk nanges ilang macho"
ttbe je terkuar idea tu...biasa la time penutup..kne bg ucapan jgk..wahhh...anisa berucap??? mmg la pendek je k...overall event ni aku x byk ckp sbb time tu akk sakit tekak,selsema...adus,,time ada event time tu la byk kerenah...

kat sini aku nak amik kesempatan utk ckp terima kasih kat pn.azlina sbb anta and present proposal kat dekan. beliau sgt rajin wat follow up dgn aku..always update. rajin bertanya.. kepada intan jgk sbb call dgn orang sne. kepada azierah dgn fatien wat publisiti.. kepada kwn2 kelas cs2214b yg ikut...rse mcm dpt sokongan dari kamu semua. Kak odah, farah, linda,sarah, kak dina, wani, aida, nad, naim, madi, nazz, pija, pika, dan ramai lg...ramai sgt...maaf kalau xde nama kalian..

Lepas event ni,, aku dpt byk pengalaman.. mmg byk networking aku buat.. walaupun event x seberapa gempak tp aku tetap bangga hasil ni semua...














2 comments:

thanks for the comment(s) and enjoy to read more

Menu : Terung Masak Sambal Daebak

Bahan-bahan yang diperlukan bergantung kuantiti orang rumah anda yea. Nisa buat untuk 2 orang makan. 1. Bawang putih 3 ulas 2. Terung kecik ...

Popular Post